Niepełnosprawność nie wyklucza dorosłości. O tym mówi kampania społeczna, której temat wybrali i sformułowali uczestnicy i uczestniczki artystycznych warsztatów — osoby z niepełnosprawnościami.
W 2020 roku stworzyłam kampanię społeczną dotyczącą niepełnosprawności, włączając w proces jej projektowania osoby z niepełnosprawnościmi. Uczestnicy i uczestniczki pracowni “Chcemy całego życia!” podzielili się swoimi historiami, na bazie których razem z Pauliną Skorupską napisałyśmy scenariusz spotu. Jego celem było zwrócenie uwagi na problem infantylnego traktowania dorosłych osób z niepełnosprawnością. Film wieńczył 10. edycję projektu edukacyjnego „5 zmysłów” dotyczącą dorosłości.
”Modelowanie głosu, nadużywanie zdrobnień, zwracanie się po imieniu bez uwzględniania formuły pan/pani, kierowanie pytań do opiekunów, głaskanie po głowie przez obce osoby i inne formy skracania dystansu społecznego – to tylko niektóre przykłady sytuacji wywołujących u osób z niepełnosprawnościami poczucie dyskomfortu.
- mówi współpracująca przy tworzeniu kampanii Paulina Skorupska