Rynek muzyczny jest bardzo konkurencyjny. Coraz trudniej się na nim wyróżnić artystom i artystkom na początku drogi, ale i tym, którzy osiągneli już sukces. W odpowiedzi na tę potrzebę systematycznie poszerzam ofertę rozwojowych warsztatów dla branży muzycznej.
W październiku 2024 poprowadziłam warsztat storytellingu w ramach konferencji 33 Showcase. Osoby uczestniczące w spotkaniu przekonały się, że booking, pisanie zapowiedzi showcase’owych czy projektowanie merchu, to tak naprawdę działania twórcze składające się na spójną opowieść o projekcie. Dyskutowaliśmy o tym jak mówić o muzyce, by chciało się jej od razu posłuchać, dlaczego każda historia powinna mieć bohatera oraz gdzie szukać kontekstów i inspiracji. A to wszystko oczywiście na bazie case study w postaci projektu TAXI Łony, Koniecznego i Krupy.
fot. BW Pictures
W listopadzie 2024 odwiedziłam krakowską konferencję Tak Brzmi Miasto, gdzie poprowadziłam warsztat dotyczący dramaturgii koncertu. Było o tym jak konstruować zapowiedzi sceniczne i setlistę, jak zaplanować interakcję z publicznością oraz po co korzystać z narzędzia informacji zwrotnej. Podzieliłam się też kilkoma zasadami z teatralnego podwórka, które są na tyle uniwersalne, że można z nich skorzystać również na scenie koncertowej. Nie obyło się też bez ćwiczeń — przez moment miałam wrażenie, że sala warsztatowa zmieniła się w prawdziwą estradę.
fot. BW Pictures
Prowadzę też indywidualne konsultacje dla osób artystycznych i zespołów muzycznych. Kompleksowo współpracę nad konceptem przede wszystkim podczas festiwalu OFF Opera — wtedy nawiguję proces twórczy, towarzyszę w studio i pomagam w tworzeniu opowieści. W planach mam stworzenie autorskiego kursu wspierającego pracę nad nowym materiałem.