Szacuje się, że miasta odpowiadają za 75% światowej emisji gazów cieplarnianych. Włączając ogrzewanie i klimatyzację czy jeżdżąc samochodem, przyczyniamy się do wzrostu temperatury otoczenia. “Chodźmy schłodźmy” to kampania społeczna dotykająca problemu miejskich wysp ciepła.
Fot. Szymonka Kavka
Spot powstał w ramach warsztatów Pracowni Aktywności Lokalnej. Pod opieką agencji marketingowej Chapter 1 i kolektywu wizualnego Lava Pies — uczestnicy i uczestniczki stworzyli scenariusz, a następnie wyreżyserowali kampanię społeczną skierowaną do mieszkańców i mieszkanek Poznania. Mi przypadła rola opiekunki i producentki tego złożonego działania.
”Chcieliśmy, aby Pracownia Aktywności Lokalnej stała się miejscem zacieśniania międzysektorowych relacji, a także mapowania i łączenia zasobów. To dlatego w jej programie znalazł się blok dotyczący wspólnego tworzenia filmu. W ten sposób mogliśmy poćwiczyć współdziałanie, a także prześledzić długi i złożony proces powstawania spotu reklamowego.
- Pracownia Aktywności Lokalnej, Zeszyt Dobrych Praktyk
Druga część kampanii “Chodźmy schłodźmy” przybrała formę filmu edukacyjnego podpowiadającego gotowe rozwiązania na rzecz zazieleniania miasta. Podobnie jak w pierwszej części, w spocie wystąpili mieszkańcy i mieszkanki Poznania.